مراسم نکوداشت چهره ماندگارهنر استاد محمد سلحشور

مراسم نکوداشت چهره ماندگار هنر استاد محمد سلحشور با حضور اساتید این حوزه در موزه خوشنویسی برگزار شد

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران شعبه تهران بزرگ، مراسم نکوداشت چهره ماندگار هنر استاد محمد سلحشور ، روز دوشنبه مورخ ۱۰تیرماه با حضور استادان شورایعالی و ارزشیابی و مدیر محترم اجرایی انجمن خوشنویسان ایران و شورای شعبه تهران بزرگ ، دکتر مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران ، دکتر برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر یوسف‌دهی رئیس موزه خوشنویسی ایران و بهمراه خیل عظیم اساتید ، مدرسان و خوشنویسان کشور برگزار شد.

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران:

آیین نکوداشت باید ادامه یابد…

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران گفت: آیین نکوداشت یکی از طرح‌های خوبی است که در حوزه هنر کشور اتفاق میفتد و به هنرمند دلگرمی ‌می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، عارف براتی که تقریبا ۳۰ سالی است در حوزه خوشنویسی فعالیت دارد در آیین نکوداشت استاد برجسته خوشنویسی «محمدسلحشور» با بیان این مطلب افزود: نکوداشت طرح و برنامه‌ای است که از طرف موزه خوشنویسی ایران ساماندهی شده است و من از این بابت از مدیران این مجموعه سپاسگزارم. این آیین یکی از طرح‌های خوبی است که در حوزه هنر کشور اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: هنرمندان افراد فعال، هوشیار و برگزیده‌ای هستند که در جهت تلطیف روحیات مردم، جامعه و بهتر کردن آن تلاش می‌کنند و در این راه دارایی و عمر خود را بدون دریافت مزد و پاداشی وقف کرده‌اند.
براتی با بیان اینکه باید از هنرمندان حمایت شود، معتقد است: نظام و دولت باید از هنرمندان قدردانی کنند و متاسفانه این اتفاق کمتر رخ می‌دهد اما موزه خوشنویسان ایران طی ایام گذشته پا پیش گذاشته و به نوبه خود قدردان هنرمندان بوده است.
مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به هدف برگزاری آیین نکوداشت، گفت: مردم و رسانه‌هایی که شاهد این آیین هستند می‌توانند این رخداد را که جمع، تشکل یا گروهی در آن از فردی هنرمند قدردانی کنند، را به دیگران منتقل کنند.
وی ادامه داد: اما این قدردانی چه دلیلی دارد؟ این قدردانی بابت خدمت و تولید آثار هنری است. زمانیکه این قدردانی اتفاق میفتد مردم هم این سوالات را می‌پرسند. بنابراین با این اتفاقات است که مردم به حرمت و جایگاه هنرمندان پی می‌برند.
براتی توضیح داد: هنرمند بودن، فرهیخته بودن و پی بردن به اهمیت آن باعث خواهد شد تا جامعه ما ارتقا یابد.
مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به اینکه این سومین نکوداشتی است که در موزه خوشنویسان انجام می‌شود، اظهار کرد: با وجود اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مجموعه موزه خوشنویسان درباره برگزاری نکوداشت و تکریم هنرمندان اهتمام لازم را داشته‌اند، خواسته من این است که این روند باید ادامه یابد. هرچه دوام این روند بشتر باشد شاهد اتفاقات بهتری برای هنرمندان خواهیم بود.
وی گفت: با ادامه برگزاری آیین نکوداشت هنرمندان دل گرم می‌شوند که اگرچه عمرشان را صرف هنر کرده‌اند اما مردم قدر آنها را می‌دانند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme