سلسله نشستهای صمیمی با رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران؛ استاد غلامحسین امیرخانی ( اولین نشست )

نشست صمیمی و پرسش و پاسخ با حضور تعدادی از استادان گرانقدر تهران به همراه قائم مقام و مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران با استاد امیرخانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران شعبه تهران بزرگ به نقل از انجمن خوشنویسان ایران : به پیشنهاد ریاست شورای عالی انجمن استاد امیرخانی بنا شد جلساتی با حضور استادان در قالب پرسش و پاسخ با ایشان در فضایی صمیمی برگزار گردد.
اولین جلسه این دیدارها در روز چهارشنبه ١٧ دی ماه ١٣٩٩ با حضور استادان گرانقدر:امیرخانی، صندوق آبادی، براتی، سپهری، گنجی، سبزه، میرحسینی ، واشقانی، حسین نژاد، بانو کاشانی، گلکار زاده، رواسانی، هاشمی زنوز و شفیعی ها در مکان انجمن خوشنویسان دزاشیب برگزار شد.

استاد امیرخانی دراین نشست ضمن خوشامدگویی به حاضرین به این نکته اشاره داشتند که جامعه خوشنویسی و استادان گرانقدر یک خانواده بزرگ هستند قبل از اینکه به عنوان تشکیلات و انجمن باشند و هیچ کدام از نهادها و ادارت از این بابت با خانواده بزرگ انجمن خوشنویسان ایران شباهت ندارند.
استاد غلامحسین امیرخانی با توضیحاتی در خصوص شرایط انجمن قبل از انقلاب و برگزاری مجامع و نشست های آن اشاره کردند که :
ما میراث دار هنری هستیم که همواره به دست ایرانیها تجلی یافته و رو به تکامل بوده است.
رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفتند حقوق ما چه بسا از خانواده نیز بیشتر است چرا که پیوندی عاطفی و معرفتی وجود دارد و این حقی که به گردن ما میباشد از بزرگان به ودیعه گذاشته شده است را باید حفط کنیم و به آیندگان بسپاریم .

عارف براتی؛ مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران نیز گزارشی از فعالیت های انجمن از جمله پیگیری ساختمان صائب ارائه دادند و اشاره به نامه ای که از طرف استاد گرجستانی در فضای مجازی انعکاس پیدا کرده بود داشتند و با توجه به اینکه ایشان نیز جزو مدعوین این جلسه بودند ولی حضور پیدا نکردند نکاتی در جوابیه این نامه به حاضرین جلسه ارائه دادند .

در قسمت دیگر این جلسه استاد صندوق ابادی؛ قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به اینکه ما دراین جلسات بیشتر شنونده خواهیم بود، از خانواده بزرگ خوشنویسی و اقتدار و شکوه و عظمت این خانواده نکاتی را بیان کردند و گفتند این استمرار و اقتدار تنها با اتحاد و همسویی و همدلی امکان پذیر خواهد بود .
در ادامه این جلسه که به مدت ٣ ساعت به طول انجامید، با پرسش و پاسخ بین استادان و ریاست انجمن به پایان رسید.
لازم به ذکر است این جلسات که با عنوان سلسله نشست های صمیمی با ریاست انجمن خوشنویسان ایران برگزار خواهد شد با اطلاع رسانی روابط عمومی و با تعداد دیگری از استادان گرانقدر کشور برگزار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme