نشست مشترک انجمن خوشنویسان ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

?نشست مشترک انجمن خوشنویسان ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در دیدارقائم مقام انجمن خوشنویسان ایران، مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی این انجمن با حجت الاسلام و المسلمین مهدی ایمانی پور معاون توسعهء همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی زمینه های همکاری مشترک بین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران ؛استاد صندوق آبادی،قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران دراین نشست در خصوص موقعیت و جایگاه هنرخوشنویسی قدسی در کشور و همچنین توانمندی های انجمن خوشنویسان ایران سخنانی را ارایه کردند.
وی تاکید کرد: ظرفیت جامعه خوشنویسی کشور می تواند به صورت سازمان یافته در راه اعتلای فرهنگ و هنر کشور در اختیار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گیرد .
استاد صندوق آبادی با اشاره به اینکه این همکاری ها می تواند به صورت مناسبتی و غیر مناسبتی در کشورهای مختلف بین انجمن و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب برگزاری نمایشگاه ها و نشست های تخصصی و آموزشی جریان داشته باشد گفت: حتی در دوران کنونی میتوان به صورت مجازی به بحث آموزش و برگزاری نمایشگاه مجازی در قالب گالری های آنلاین استادان برجسته خوشنویسی کشور اقدام کرد.

عارف براتی؛ مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران دراین جلسه با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان با بیش از هفتاد سال سابقه همواره کوشیده است در حوزهء فرهنگ و هنر، کتابت قرآن، احادیث و اشعار بزرگان فعالیت داشته باشد گفت: این انجمن میتواند در مسیر کیفی سازی اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات در انجام امور نمایشگاه ها و تولیدات هنری در کشورهای دیگر تعامل و همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان همواره از کشورهای مختلف درخواست هایی مبنی بر آموزش و ارائه مدرک انجمن خوشنویسان ایران دریافت می کند گفت: تعامل و همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و این انجمن می تواند به پاسخ به تقاضای خیل عظیم مشتاقان هنر خوشنویسی کمک کند.
در انتهای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین جناب ایمانی پور ضمن خرسندی از برگزاری این جلسه اظهار داشت: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای معناگرا است و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای تقویت این هنر از همکاری با انجمن خوشنویسان ایران استقبال می کند.
وی ابراز امید واری کرد: با برگزاری جلسات بیشتر و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک، حمایت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از هنر خوشنویسی اجرایی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme