حضور در انتخابات وظیفه ماست/ نمایندگان برای امرار معاش هنرمندان فکری کنند

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛مدیر انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ گفت:شرکت در انتخابات یک تکلیف برای هر ایرانی است بنابراین باید از حق خود برای رای دادن استفاده کنیم.

غلامرضا سپهری مدیر انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ درباره حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف برای هر ایرانی است بنابراین باید با شور و حال خاص به پای صندوق‌های رای رفته و حقی که در جامعه دموکراسی برای ما در نظر گرفته شده است را عملی کنیم.

وی در توضیح ویژگی‌های یک نماینده خوب بیان کرد: نماینده خوب اول از همه باید عاشق و علاقه‌مند به نظام باشد؛ تعهد، تخصص و انتقادپذیری از دیگر معیار‌های یک نماینده است. همچنین باید خستگی ناپذیر باشد تا بتوانند با همکاری یکدیگر هجمه‌های جهانی علیه ایران را نابود کنند.

مدیر انجمن خوشنویسان تهران بزرگ ادامه داد: درخواستی که ما هنرمندان از نمایندگان مجلس یازدهم داریم، این است که برای تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد به وزارت فرهنگ و هنر اقدام کنند، زیرا در حال حاضر هنر در وزارت خانه‌ها جایگاهی ندارد در حالیکه هنر است که یک جامعه را می سازد و هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دنیا نسل هنری ما را تحریم کرده است، گفت: اگر نمایندگان و مسئولان تلاش کنند می‌توانند با ارائه و فروش آثار،درآمد‌های خوبی را نصیب هنرمندان کنند،بهتر است  برای اهدای یادگاری به مهمانان و مسئولان خارجی از آثار هنرمندان ایرانی استفاده کرد تا نیاز‌های حداقلی آن‌ها برای زندگی برطرف شود.

سپهری گفت: باید برای بحث‌های بودجه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره تجسمی هم فکری شود، در حال حاضر اساتید انجمن خوشنویسان با دریافت مبلغ بسیار ناچیز در انجمن تدریس می‌کنند، از طرفی بیمه هنرمندان هم موضوعی است که نیاز به پیگیری دارد. افرادی که برای بیمه معرفی می‌شوند بعضا از سختی‌های این مسیر خسته شده و می‌گویند که بیمه نشویم بهتر است؛ بنابراین تقاضا داریم برای شرایط رفاهی هنرمندان تدبیری درست و اصولی اندیشیده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme