درمراسم نکوداشت هفته خوشنویسی، نمایشگاه بزرگ نستعلیق نویسان معاصر ایران افتتاح شد.

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ ؛ آیین گرامیداشت هفته خوشنویسی و افتتاح نمایشگاه بزرگ نستعلیق نویسان معاصر روز جمعه ۱۹ مهرماه به همت انجمن خوشنویسان ایران و با همکاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در محل مجموعه هنری آسمان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران در این آیین افتتاح، دکتر یار زاده معاون هنری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و استاد امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران و اعضای شورای ارزشیابی و شورای عالی این انجمن و lمدیر اجرایی آقای عارف براتی و تعداد کثیری از استادان و هنرجویان از نقاط مختلف کشور حضور داشتند.
براساس این گزارش، بخش نخست این آیین به خیر مقدم دکتر یارزاده، معاون هنری فرهنگستان هنر اختصاص داشت و در ادامه مدیر اجرایی انجمن خوشنو.یسیان ایران گزارشی از برنامه های این انجمن به مناسبت بزرگداشت هفته خوشنویسی ارائه کرد، سپس مسئول کمیسیون فرهنگی انجمن خوشنویسیان و رئیس شعبه تهران این انجمن به ارائه گزارش پرداختند.
در ادامه، استاد غلامحسین امیرخانی، چهره ماندگار هنر ایران و رئیس انجمن خوشنویسیان و استاد رهجیری از پیشکسوتان خوشنویسی ایران ضمن خیر مقدم به حاضران در این نشست، به بیان دیدگاهای خود در خصوص خوشنویسی امروز پرداختند.
در بخش دیگری از این آیین، از سه تن از برگزیدگان طراحی پوستر هفته خوشنویسی تجلیل شد.
شعبه تهران بزرگ نیز در راستای تقدیراز مفاخر خوشنویسی معاصر این بار از مقام شامخ هنری و تلاشهای استاد برجسته معاص استاد علی شیرازی عضو شورای ارزشیابی هنری قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، از روسای شعبه های تهران، قزوین و مشهد به عنوان شعبه های نمونه انجمن خوشنویسیان ایران تجلیل شد.
همچنین اهدای گواهینامه فوق ممتاز به تعدای از قبول شدگان اخیر انجمن خوشنویسیان توسط اعضای شورای عالی این انجمن و استادان حاضر، بخشی از برنامه های روز اول هفته گرامیداشت خوشنویسی در مجموعه هنری آسمان بود.
گفتنی است در نمایشگاه نستعلیق نویسان معاصر تعداد ۱۵۰ اثر از استادان و هنرمندان و نستعلیق نویسان کشور به نمایش گذاشته شده و نمایشگاه به مدت یک هفته ادامه دارد.



دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme