برگزاری نمایشگاه شکسته نویسان معاصر ایران

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان تهران بزرگ ؛ در آستانه برگزاری هفته خوشنویسی(۱۹ مهرماه)، به همت انجمن خوشنویسان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نمایشگاه بزرگ شکسته نویسان ایران درمحل مجموعه فرهنگی و هنری آسمان افتتاح شد.

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ به نقل از روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران ؛ آیین افتتاحیه این نمایشگاه روزجمه ۵ مهرماه و با حضوردکتر حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، دکتر یارزاده معاون هنری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و استاد غلامحسین امیرخانی، چهره ماندگار خوشنویسی و رئیس انجمن خوشنویسی ایران ، اعضای شورای عالی، شورای ارزشیابی و مدیران اجرایی این انجمن و جمع کثیری از استادان، هنرمندان وهنرجویان برگزار شد.
دکتر یارزاده معاون هنری فرهنگستان هنردراین آیین افتتاحیه، با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاههای خوشنویسی مانند نمایشگاه مذکوربرای ترویج این هنراسلامی ایرانی درکشور، جایگاه خوشنویسی را درمیان هنرهای ایرانی بسیاررفیع ارزیابی و ازاستادان و هنرجویان این رشته هنری قدردانی نمود.

استاد غلامحسین امیرخانی، چهره ماندگار خوشنویسی و رئیس انجمن خوشنویسان ایران نیز درسخنرانی خود در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ شکسته نویسان ایران به جایگاه ویژه خط شکسته و تاریخچه این خط اشاره کرده و از زحمات استادان معاصر برای احیای مجدد این خط درسالهای اخیر یاد کردند .

در ادامه این آیین، استاد یدالله کابلی خوانساری، عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، ساختار خطوط و شکل زیبا و دلکش حروف درخط شکسته را ازامتیازات این خط برشمرد و با اشاره به اهمیت حمایت ازاین خط برای ارتقای هنر د ر کشور برضرورت برگزاری نمایشگاههای خط شکسته د رایام مختلف سال تاکید کرد.

وی ازهنربه عنوان پرپرواز و بال برای تعالی وعروج اندیشه های والا و گوهرهای درونی انسان یاد کرد و گفت: خوشنویسی در میان انواع رشته هنری از این لحاظ، جایگاه ممتازی دارد.

بر اساس این گزارش،۲۰۰ اثر از استادان و هنرمندان ممتاز خط شکسته در نمایشگاه بزرگ شکسته نویسان ایران در معرض دیده عموم گذاشته است.
گفتنی است مراسم جشن بزرگ و آیین افتتاحیه هفته خوشنویسی نوزدهم مهرماه جاری در محل مجمو عه فرهنگی و هنری آسمان برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme