مراسم نکوداشت زنده یاد استاد علاء الدین (بهنام) کیا

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران – شعبه تهران بزرگ ؛

مرحوم استاد کیا خوشنام در این دنیا زیست و با خوش محصولی از این دیار سفر کرد.
مراسم نکوداشت زنده یاد استاد علاء الدین (بهنام) کیا استاد تعلیم و تربیت و از مدیران ارزشمند دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر محمدی و دکتر احمدی لاشکی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر خنیفر رییس دانشگاه، و جمعی از مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، انجمن خوشنویسان ایران و خانواده و بستگان مرحوم کیا در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این مجلس ضمن بیان سجایای اخلاقی و خدمات استاد کیا به عرصه تعلیم و تربیت کشور یاد و خاطره این برادر بزرگوار گرامی داشته شد.

دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن تسلیت این ضایعه به خانواده تعلیم و تربیت و همسر و فرزندان ایشان، گفت: مرحوم استاد کیا خوشنام و خوشکام در این دنیا زیست و با خوش محصولی از این دیار سفر کرد.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر حرام بودن آتش جهنم بر معلم نیکی ها، خاطر نشان کرد: این مرد بزرگ با سوابق ارزشمند ایثارگری و معلمی مشمول این روایت خواهند بود.

رییس دانشگاه فرهنگیان، هدف از زندگی را بنا بر روایتی از امیر المومنین، از این دنیا بهتر بودن نه در این دنیا برتر بودن عنوان و اظهار کرد: نخستین نمودِ از دنیا بهتر بودن، صداقت و راستی، احترام به مردم و دوری از غرور است که مرحوم کیا این ویژگی ها را در خود داشت.

وی خیر خواهی، سخت کوشی، تعهد حرفه ای، سلامت نفس و هنر را از ویژگی های برجسته این مدیر ارزشمند دانشگاه فرهنگیان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: ما نیز همانند این برادر عزیزمان حسن عاقبت شامل حالمان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، طی سخنانی ضمن تاکید بر تمسک به کتاب الله و عترت برای هدایت در مسیر زندگی، گفت: اگر بخواهیم جامعه مهدوی داشته باشیم باید شرایط و بستری را با نگاه هدایتی به قرآن و ائمه اطهار (علیهم السلام) فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دینداری بدون ولایت و امام بی فایده است، تصریح کرد انسان بدون ولایت و هدایت امام به سعات و نیک بختی نخواهد رسید و با ولایت است که می توان به سعادت دست یافت چون هدایت را درپی داشته و انسان را از سرگردانی نجات می بخشد.

حجت الاسلام دادگر با تاکید بر وفای به عهد و برقراری پیوند با امام عصر (عج) برای توفیق سعادت، تبعیت از اهل بیت را موجب هدایت و رسیدن به سعادت برشمرد.

وی تامل در چگونگی زیستن را از برکات چنین نکوداشت هایی دانست و گفت: این مهم است که چگونه زیسته ایم و از خود چه باقی گذاشتیم، یاد و خاطر نیکوی انسان های شریف است که موجب آرامش خانواده و دوستان ایشان می شود.

همچنین همسر استاد کیا ضمن قدردانی از همراهی و تسلی خاطر دوستان، درگذشت ایشان را سخت و سنگین برشمرد و خاطر نشان کرد: باور به باورهای ایشان است که مرا آرام می کند تا بجای گریستن کمر همت ببندم و عامل باشم به خواسته های ایشان.

وی انسانیت، اخلاق مداری، مدارا، دلسوزی و مهربانی را از ویژگی های استاد کیا برشمرد که همواره دغدغه انها را در زندگی داشته است.

بیان خاطرات و ویژگی های نیکوی زنده یاد علاء الدین کیا از سوی همکاران ایشان، قرائت وصیت نامه وی از سوی فرزندشان از دیگر برنامه ها بود.

شایان ذکر است دکتر علی اصغر فانی وزیر پیشین آموزش و پرورش، دکتر مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر حمید رضا کفاش معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، دکتر محمود مهر محمدی سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادق زاده قمصری معاون پیشین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، روح الله میرزایی، استاد عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران ، استاد غلامرضا سپهری رئیس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ ، استاد میرحیدر موسوی عضو شورایعالی و استادان کامران کوهستانی و کاوه تیموری از میهمانان ویژه این نکوداشت بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme