اعلام فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی درخراسان جنوبی ( بیرجند)

جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که فراخوان این جشنواره ۱۱ تیرماه در بیرجند اعلام شد.

بگزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران شعبه تهران بزرگ ؛
فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود. 
اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (علیه السلام)، امام رضا (علیه السلام) و امام موسی کاظم (علیه السلام)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این آثار معنوی از اهداف برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اعلام شده است.
سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام از آموزه های سیره علمی و عملی زندگی، احادیث و روایات امام رضا (علیه السلام)، اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی و روایات نقل شده از معصومین (علیه السلام) در مورد امام رضا (علیه السلام) از جمله محورهای این جشنواره است. 
جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در ۲ بخش ویژه اساتید انجمن خوشنویسان ایران و بخش هنرمندان برگزار می شود.
قالبهای جشنواره شامل نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث، نقاشی خط است که علاقمندان به شرکت می توانند تا ۳۰ مهر با ارسال آثار به نشانی khorasanjonobi.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir در این جشنواره شرکت کنند.
خاطرنشان می شود: تاریخ اعلام نتیجه داوری مرحله اول و انتخاب آثار راه یافته به مرحله دوم ۱۳ آبان سال جاری است و اختتامیه جشنواره همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) در ۱۳ دی سال جاری برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme